XFN

 Od dłuższego czasu męczyło mnie, że miałem zerknąć na przedostatni link w moim blogu i zainteresować się XFN. No i w końcu to zrobiłem, a dziś dyplomant uświadomił mi, że przecież to podobne do FOAF. No tak, przecież FOAF’em ekscytowałem się przed tygodniem, a teraz już prawie nie pamiętam – tyle innych rzeczy w między czasie…

Nawet nie pamiętałem, że dodając kiedyś w blogroll mój blog dydaktyczny użyłem nieświadomie XFN (przez formularz – patrz obrazek – w sumie wzięty chyba stąd), bo dałem mu rel=”me”.

XFN GUI in WordPress

Po krótkim porównaniu: FOAF od razu „mówi RDF’ami o ludziach (z imienia i nazwiska)”, ale ma tylko pole <knows>. Z kolei XFN mówi o typie relacji, ale relacji między URL’ami, które nie koniecznie muszą być jednoznacznie identyfikowalne z osobą.

patrz też

Dodałem do sidebar‚a znaczek |XFN|Friendly| i dodałem się do rubhub (a lookup engine for determining the relationships between people who author personal websites), może się za kilka dni tam pojawię.  Dodałem się też w końcu do spisów FOAF.

Skomentuj

