kilka nowych rzeczy od Google’a a propos Enron’a

Ostatnio próbując sprawdzić czy mój import e-mail Enron do MySQL’a dobrze działa zacząłem przeszukiwać tysiące plików (e-mail’i) na dysku, żeby porównać rekord w bazie z mail’em, z którego nagłówków rekord powstał… i wtedy mnie olśniło, że od wyszukiwania jest… Google

Stworzyłem więc sobie nowy Custom Search Engine dla Enron’a i w opcjach znalazłem ciekawą rzecz: Refinements – czyli możliwość dodania tagów (Google „tagi” nazywa „labels” – jak w GMail’u) do URLi, które Engine przeszukuje i w wynikach klikając na taki label zawężamy wyszukiwanie. Co więcej kliknięcie na label może dodać kilka tagów filtrujących. Labels są utrzymywane globalnie, więc można nawet (po kliknięciu label) zaproponować również wyniki z innych engine’ów używających tych etykietek. Etykietki są ułożone tematycznie, gdzie Google pozwala (podobnie jak wcześniej tagowanie obrazów na zasadzie gry – Image Labeler) tagować konkretne witryny. Widać wyraźnie, że tagowanie to nowy kierunek dla PageRank…

Ale wracając do Enrona – engine jest, ale nie ma index’ów… no bo w sumie skąd? teraz umieszczę link do maildir‚a tu (Enron Mail Search Engine) i poczekam aż Google to za’index’uje – ciekawe ile to w dzisiejszych czasach trwa?

Acha no i jeszcze użyłem do tego Google AJAX Search API (Beta)

Przy okazji poczytałem o GWT i możliwościach AJAXa

Skomentuj

