Citizendium

W niedzielę wystartował Citizendium, czyli lepiej moderowany odpowiednik Wikipedii. Pomysłodawcą jest Larry Sanger, współtwórca Wikipedii. Moderowany, czyli autorzy nie będą anonimowi, a promowane będą artykuły zatwierdzone przez editor‚ów. A żeby zostać autorem, to trzeba endorse Statement of Fundamental Policies i podać: nazwisko, bio oraz  ewentualnie non-free e-mail zawierający nazwisko i homepage z CV.

Fajnie, bo to pomoże odeprzeć zarzuty powoływania się na Wikipedię, jako na źródło mało wiarygodne. Ja oczywiście takich zarzutów nie mam. Bo np. korzystając z artykułu o LSA jestem przekonany, że jest on całkowicie oparty na załączonej bibliografii (choć tego nie sprawdzałem), a czytając go, wiem, że człowiek z ulicy (neostrady?🙂, czyli nie „czujący” dziedziny wiedzy, nie jest w stanie czegoś takiego sam wymyślić, czy być tak wyrafinowanym wandalem >> więc artykuł jest dla mnie w 99,9% wiarygodny.

W każdym razie teraz będzie można powiedzieć np.: „to na podstawie hasła CZ, którego edytorem jest pomysłodawca całej tej teorii i ma ta ten temat X publikacji: tu, tu i tu”.

Skomentuj

